Aktualności

PROJEKT EKOLOGICZNY
Ogólne założenia:
Celem projektu jest wytworzenie trwałych nawyków i zachowań w duchu ekologicznego stylu życia w domu, w szkole i w najbliższym otoczeniu. Efektem ma być wymierne zmniejszenie wytwarzanych odpadów. Celem projektu jest uświadomienie mieszkańcom gminy jak ważna dla nas i dobra następnych pokoleń prawidłowa segregacja śmieci i dbałość o nasze dobra naturalne.
Efektem działań ma być wychowanie dzieci mających zaszczepienie przyzwyczajenia dotyczące konieczności sortowania odpadów wytwarzanych przez ludzi i postępujących zgodnie z etyką ekologiczną oraz podwyższenie świadomości ekologicznej wśród społeczności lokalnej.
Cele główne:
  • poinformowanie o zmianach w gospodarce odpadami w naszej gminie,
  • zapoznanie z przepisami regulującymi sposób postępowania w zakresie gospodarowania odpadami,
  • zaznajomienie z podstawowymi zasadami segregacji odpadów i rozumienia konieczności ich przestrzegania,
  • uświadomienie pozycji człowieka w przyrodzie, jego wpływu na środowisko i zależności człowieka od środowiska,
  • zrozumienie, że zapewnienie dobrej jakości życia w domu, na terenie gminy, w regionie i w skali globalnej z zachowaniem ładu ekologicznego jest korzystne nie tylko dla nas, ale i dla przyszłych pokoleń,
  • rozwijanie świadomości ekologicznej: wiedzy, poglądów, wyobrażeń o środowisku i jego zagrożeniach,
  • szerzenie wiedzy o przyrodzie oraz uświadomienie znaczenia i piękna przyrody regionu,
  • rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska,
  • kształcenie aktywnej postawy w działaniu na rzecz ochrony środowiska.
Założenia projektu (osiągnięcia):
Mieszkaniec gminy:
  • zna gminną gospodarkę odpadami komunalnymi,
  • zna zasady segregacji śmieci oraz rozumie celowość przestrzegania tych zasad,
 
Uczeń:
  • rozumie wpływ człowieka na środowisko i przewiduje skutki jego działalności,
  • postępuje w sposób przyjazny dla środowiska przyrodniczego najbliższej okolicy,
  • wie, jak ważna dla ochrony środowiska jest właściwa segregacja śmieci,
  • docenia wartość środowiska przyrodniczego,
  • dostrzega potrzebę działania w kierunku poprawy stanu środowiska i podejmuje odpowiednie działania,
  • wyciąga i interpretuje wnioski oraz ocenia efekty własnej pracy,
  • korzysta z różnych źródeł informacji.
 
Harmonogram działań:
luty – prace organizacyjne: opracowane planu projektu, ustalenie celów, zadań oraz harmonogramu.
luty/marzec – zapoznanie uczniów oraz nauczycieli o celach projektu, zebranie w szkołach propozycji tytułu projektu. Poinformowanie na stronach internetowych szkół oraz gminy o projekcie i jego założeniach.
16 marca – wykonanie plakatu sygnalizującego zmianę gospodarki odpadami oraz wykonanie ulotek informujących mieszkańców o tych zmianach.
19-22 kwietnia – kolportaż ulotek. Dzień Ziemi w szkołach oraz przedszkolach (np. ekomoda, przemarsz ulicami, happening) połączony z rozprowadzaniem ulotek.
15 maja –  wyjazd do Zakładu Zagospodarowania Odpadami w Trzebani, największego w regionie południowej Wielkopolski zakładu, gdzie odpady komunalne zostają poddane procesom segregacji, odzysku i składowania na kwaterach. Po przyjeździe ognisko na stanicy w Karcu.
19 czerwca – podsumowanie projektu w Gminnym Centrum Kultury i Rekreacji w Krobi z udziałem zaproszonych gości oraz osób związanych z projektem. Zaprezentowanie filmu, zdjęć ilustrujących etapy realizacji projektu, prelekcja na temat gospodarki odpadami komunalnymi, „ekologiczna” scenka gwarowa oraz występ przedszkolaków.
Uczestnicy projektu: po 15 uczniów klas VI i I gimnazjum ze szkół w Krobi, Starej Krobi i Pudliszek.
Organizacja zajęć/działań:
Zajęcia odbywać się będą raz w miesiącu. Wszystkie zajęcia zostaną dopasowane do wieku odbiorców, z uwzględnieniem ich możliwości intelektualnych i manualnych.
Zajęcia prowadzone będą metodami aktywizującymi, z wykorzystaniem technik twórczego myślenia, zajęć ruchowych, plastycznych itp.
Pomioty biorące udział w projekcie: ZSPiG w Krobi, ZSPiG w Starej Krobi, ZSPiG w Pudliszkach, Przedszkole Samorządowe w Pudliszkach, Przedszkole Samorządowe „Pod Świerkami w Krobi.
Koordynator projektu: Andrzej Żołędziowski
Osoby pracujące przy projekcie: Mariola Jastrzębska, Małgorzata Stróżyńska, Hanna Bogusz, Bernadeta Błaszyk, Jagoda Grzelczak-Serwatka, Anna Przybył, Ewa Dziubałka, Lidia Maćkowiak, Longina Pietrzak, Robert Grupa, Angelika Kasprzak, Jolanta Poręba







Odsłon artykułów:
2348143


https://section.iaesonline.com/akun-pro-kamboja/https://journals.uol.edu.pk/sugar-rush/http://mysimpeg.gowakab.go.id/mysimpeg/aset/https://jurnal.jsa.ikippgriptk.ac.id/plugins/https://ppid.cimahikota.go.id/assets/demo/https://journals.zetech.ac.ke/scatter-hitam/https://silasa.sarolangunkab.go.id/swal/https://sipirus.sukabumikab.go.id/storage/uploads/-/sthai/https://sipirus.sukabumikab.go.id/storage/uploads/-/stoto/https://alwasilahlilhasanah.ac.id/starlight-princess-1000/https://www.remap.ugto.mx/pages/slot-luar-negeri-winrate-tertinggi/https://waper.serdangbedagaikab.go.id/storage/sgacor/https://waper.serdangbedagaikab.go.id/public/images/qrcode/slot-dana/https://siipbang.katingankab.go.id/storage_old/maxwin/https://waper.serdangbedagaikab.go.id/public/img/cover/10k/