Samorząd Uczniowski

przewodniczący - Jędrzej Weinert

zastępca - Karolina Jeż

sekretarz - Ewa Nowacka

skarbnik - Patrycja Ostaszewska

Sztab doradczo-opiekuńczy:
Pani Katarzyna Płaczek
Pan Mariusz Duda


Kilka słów o Samorządzie Uczniowskim

Celem wychowania w szkołach jest ukształtowanie wszechstronnie rozwiniętej osobowości każdej jednostki i przygotowanie jej do udziału w życiu dorosłego społeczeństwa. Realizacji tego celu służyć ma wyposażenie młodzieży w wiedzę o otaczającym ją świecie, życiu i zjawiskach zachodzących w społeczeństwie. Sama wiedza jednak nie wystarczy do uzyskania umiejętności życia w społeczeństwie.

Zbiorowość uczniowska to małe społeczeństwo. Jego członkowie działają w różnych zespołach i grupach, takich jak klasy szkolne, organizacje uczniowskie, koła zainteresowań, grupy koleżeńskie. W prawidłowo funkcjonującej społeczności wszyscy uczniowie powinni mieć wpływ na organizację i bieg życia zbiorowego oraz na podejmowanie decyzji o wspólnych sprawach. Osiągnięcie tego celu jest możliwe poprzez organizowanie i doskonalenie samorządnej i samodzielnej działalności młodzieży. Zorganizowaną zaś formą samodzielnych poczynań ogółu uczniów w szkole stanowi Samorząd Uczniowski.

Samorząd może stać się swoistą metodą wychowawczą czyli sposobem konsekwentnego i możliwie najbardziej skutecznego postępowania zmierzającego do realizacji wychowawczej zasady samorządności w instytucjach samorządu dzieci i młodzieży. Samorząd powinien obejmować nie tylko aktyw młodzieży, lecz całą młodzieżową społeczność.

A jak to wygląda w naszej szkole?

Omawianie efektów działań Samorządu Uczniowskiego podczas spotkań na forum zebrań przedstawicieli klas
W toku regularnie odbywających się zebrań, podczas dyskusji przedstawiciele poszczególnych klas mają możliwość wyrażania swoich propozycji, opinii dotyczących pracy Samorządu Uczniowskiego. Uczniowie wysuwają niejednokrotnie bardzo ciekawe pomysły, niektóre jednak wymagają pewnego, dłuższego czasu jeżeli chodzi o realizację np.: utworzenie w szkole ścianki do wspinaczki wysokogórskiej. Podczas wspólnych spotkań z przedstawicielami klas zawsze występuje podsumowanie pracy samorządu w minionym miesiącu, co pozwala określić stopień zaangażowania poszczególnych klas.

Przygotowanie scenariusza Święta Wiosny
21 marca obchodziliśmy Dzień Wiosny. Z inicjatywy młodzieży, zostały przygotowane lekcje na wesoło. Uczniowie wcielali się w role nauczycieli i przeprowadzali zajęcia. Forma spędzenia tego dnia na wesoło okazała się doskonałą zabawą zarówno dla społeczności uczniowskiej, jak i samych nauczycieli.

Przygotowanie opraw uroczystości i imprez szkolnych
Przedstawiciele poszczególnych klas z opiekunami oraz reprezentacja szkoły-poczet sztandarowy zawsze uczestniczy w imprezach o charakterze szkolnym oraz środowiskowym. Tradycją stała się organizacja inauguracja roku szkolnego oraz Dnia Edukacji Narodowej, Dnia Kobiet. Uczniowie są bardzo zaangażowani w prace, jakie zostają powierzone im w związku z obchodami danego święta. Recytują poezję, śpiewają, tańczą, spełniając się jednocześnie doskonale na polu aktorskim. Z różnych okazji organizowane są także dyskoteki szkolne, gdzie młodzież bawiąc się mile spędza czas. Z pośród wielu okolicznościowych świąt, nie pozostajemy bierni na organizację nawet nietypowych narodowych świąt - Walentynki. 14 lutego szkoła udekorowana była serduszkami i aniołkami. Sprawnie działała również poczta walentynkowa, gdzie "amorki" roznosiły zaadresowane koperty.

Innym razem Święty Mikołaj i "Pisanki" rozdawały wszystkim uczniom słodkie upominki.

Pamiętamy też o dniu imienin nauczycieli i pracowników szkoły, dedykując im życzenia oraz utwory muzyczne przez szkolny radiowęzeł.

Przeprowadzenie akcji zbiórki makulatury
W ramach integracji działań angażujących uczniów przeprowadzono dwie edycje zbiórki makulatury. Uczniowie poszczególnych klas wraz z wychowawcami byli bardzo zaangażowani w akcję zbiórki, o czym świadczą ilości zebranej makulatury. Gromadziliśmy wszystko: stare gazety, czasopisma, książki po to, aby zasilić budżet Samorządu Uczniowskiego. Realizacja tego pomysłu przeszła wszelkie oczekiwania. Zebraliśmy wspólnie podczas dwóch edycji przeszło 11 TON makulatury!

Kontynuowanie działań upiększających boisko szkolne
W związku z kontynuowaniem działań upiększających boisko szkolne, jesteśmy w trakcie realizacji tego przedsięwzięcia. Planujemy upiększyć górną płytę boiska szkolnego poprzez gazony, które obsadzone zostaną kwiatami. Każda klasa zaopiekuje się swoim klombem. Dla klas I i II etapu edukacyjnego wymalujemy na asfalcie pola, place do różnych gier i zabaw.

Mając na uwadze dbanie o tereny szkolne planujemy w kolejnym roku szkolnym przeprowadzenie akcji "Cebulka". Klasy wyraziły chęć udziału w akcji upiększania. Każda klasa zobligowana będzie do przyniesienia cebulek kwiatów, które pięknie ozdobią wiosną wejście do budynku szkolnego.

Udział w akcji "Sprzątanie Świata"
Biorąc pod uwagę ochronę środowiska, do której przywiązujemy coraz większą uwagę aktywnie uczestniczyliśmy w akcji Sprzątania Świata. W tym roku szkolnym zaangażowane były wszystkie klasy wraz z wychowawcą. Zajęliśmy się porządkowaniem terenów: boisk szkolnych, parkingów, trasy biegu sprawnościowego, okolicznych dróg, parku, cmentarzy oraz terenów przyszkolnych. Społeczność uczniowska z wielkim poświęceniem włączyła się w kampanię i dokładnie wywiązała się z powierzonego im zadania.

Udział w różnych akcjach charytatywnych
Samorząd Uczniowski stara się pomagać dzieciom, które najbardziej potrzebują pomocy, dlatego co roku przyłącza się do różnych akcji charytatywnych, których celem jest finansowana lub materialna pomoc dzieciom chorym lub ubogim. Nie odmówiliśmy pomocy żadnej instytucji czy fundacji.

Włączyliśmy się wraz z Zespołem Opiekuńczym do akcji "Dar serca dla Dominiki". Każda klasa przygotowała puszkę - skarbonkę, do której zbierała dobrowolne datki. Cała społeczność szkolna z dużym zaangażowanie włączyła się do tej akcji, pamiętając Dominikę ze szkolnych korytarzy. Tym samym pomogliśmy jej sfinansować operację.

Aktywnie uczestniczyliśmy we wszystkich ogólnopolskich akcjach, o których zostaliśmy poinformowani: "Góra grosza", "Szkoło pomóż i Ty" - na rzecz osób niewidomych i niepełnosprawnych, ma polskie domy dziecka.

W myśl motta N. Lenau: "Najpiękniejszą wiosną jest dobroć serca .", pamiętaliśmy o kolegach z naszej szkoły. Byliśmy współorganizatorami zbiórki słodyczy "Serduszko za serce". Poruszeni również sytuacją dzieci z Ukrainy, organizowaliśmy dla nich pomoc w formie darów.

Tradycyjnie już uczniowie naszej szkoły włączyli się w akcję zbiórki pieniędzy na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Kwestowaliśmy na ulicach Krobi. Przy wielki zaangażowaniu uczniów udało nam się zasilić konto WOŚP

Każda akcja charytatywna podjęta w naszej szkole zakończyła się pomyślnie i spotkała się z dużą przychylnością i aprobatą wśród uczniów i nauczycieli.

Przystąpienie szkoły do ogólnopolskiego konkursu "Super Szkoła"
Po raz pierwszy przystąpiliśmy do konkursu "Super Szkoła" organizowanego przez czasopismo Super Express. Naszym zadaniem w myśl idei: "w jedności siła" było przeprowadzenie ankiet wśród uczniów dotyczących działalności pracy szkoły. Ze względów formalnych nie udało nam się przejść do kolejnego etapu konkursu. W kolejnych latach planujemy udział w tego typu konkursach.

Wybór Ucznia Roku i Sportowca
Tradycją w naszej szkole stały się plebiscyty na najlepszego Ucznia i Sportowca Roku. Ucznia wybiera społeczność uczniowska z kolei sportowca komisja wraz z nauczycielami wychowania fizycznego. Wyróżnieni są uczniowie, którzy są bardzo zaangażowani w pracę na rzecz szkoły oraz niejednokrotnie otrzymują wysokie osiągnięcia w nauce, sporcie.

Uważamy, iż Samorząd Uczniowski jest wspaniały polem do działania dla osób aktywnych, które nie tylko chcą się sprawdzić, ale i pomóc innym. W dzień poprzedzający święta i imprezy okolicznościowe całą szkołę ogarnia świąteczny nastrój - dzięki wystrojowi całego budynku i holu. Pamiętamy zawsze o tych najbardziej potrzebujących - dajemy siebie innym poprzez uczestniczenie w akcjach charytatywnych. Pamiętamy też o naszych zmarłych nauczycielach i przyjaciołach szkoły, dbając o ich groby.

Staramy się, aby poprzez działalność Samorządu Uczniowskiego, szkoła stała się dla uczniów miejscem wszechstronnego rozwoju intelektualnego i kulturalnego.

https://ahoj.stikesalifah.ac.id/pages/slot-depo-5000/http://ahoj.stikesalifah.ac.id/dana-resmi/https://dedikasi.lp4mstikeskhg.org/slot-dana-depo10k/https://mata.pulaumorotaikab.go.id/public/images/file/1711212514temp.htmlhttps://mata.pulaumorotaikab.go.id/public/images/avatar/1710788275avatar.htmlhttps://alwasilahlilhasanah.ac.id/starlight-princess-1000/https://ahoj.stikesalifah.ac.id/demo/https://www.sa-ijas.org/sweet-bonanza/https://www.remap.ugto.mx/pages/slot-luar-negeri-winrate-tertinggi/https://seer.anafe.org.br/pages/akun-pro-kamboja/https://sipusli.mojokertokab.go.id/upload/~/akun-pro-kamboja/https://bumdesjanjimanahansil.padanglawasutarakab.go.id/products/mpo/https://siduta.dukcapil.baritoselatankab.go.id/assets/idn/https://perizinan.jambikota.go.id/frontend/web/situs-gacor/https://revistas.uia.ac.cr/pages/products/sigmaslot/https://disbudpar.padanglawasutarakab.go.id/assets/https://bumdesjanjimanahansil.padanglawasutarakab.go.id/pt2/https://dedikasi.lp4mstikeskhg.org/docs/https://dedikasi.lp4mstikeskhg.org/slot-deposit-pulsa-tanpa-potongan/https://setwan.katingankab.go.id/asset/slot-dana/https://perizinan.jambikota.go.id/frontend/web/situs-pulsa/https://bumdesjanjimanahansil.padanglawasutarakab.go.id/Assets/https://revistas.uroosevelt.edu.pe/public/https://apiv2.umkendari.ac.id/https://revista.farol.edu.br/uploads/https://ejournal.aibpmjournals.com/classes/