Szkolny Turniej Gier Planszowych

 
Planszówki przeżywają obecnie swój renesans. Kto nie kocha gier planszowych? Nie ma chyba takiej osoby. To doskonała alternatywa dla telewizji, komputera czy smartfonów. Gry planszowe nie tylko bawią, ale też uczą. Niektóre z gier planszowych są zaprojektowane tak, aby rozwijać u dziecka konkretne umiejętności np. gra logiczna Młynek. Nauka logicznego myślenia z pewnością zaprocentuje na kolejnych etapach edukacji. Udowodniono również, że dzieci, które regularnie grają w gry planszowe mają lepszy kontakt z rówieśnikami, poprawia im się koncentracja a nauka w szkole przychodzi z większą łatwością. Mając na uwadze wszystkie te zalety planszówek w środę 5 grudnia 2018 roku zorganizowaliśmy dla naszych uczniów Szkolny Turniej Gier Planszowych.
 

alt

 
Do rywalizacji w „Młynek” zgłosiło się 28 uczniów z klas 4-8 szkoły podstawowej i 4 uczniów z trzecich klas gimnazjum. Rozgrywki odbywały się w sześciu grupach wiekowych, w których uczestnicy turnieju rozgrywali kolejne rundy systemem „każdy z każdym”.

MIĘDZYGMINNY KONKURS PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ

        W piątek 30 listopada, późnym popołudniem, reprezentanci naszej szkoły wzięli udział w Konkursie Piosenki Patriotycznej, który odbył się na sali wiejskiej w Gogolewie. Podczas konkursu swoje piosenki wykonali uczniowie ze szkół w Miejskiej Górce, Pępowie, Skoraszewicach, Pudliszkach, Starej Krobi i  Nieparcie. Śpiewający rywalizowali w trzech grupach wiekowych. Kilkoro uczniów z naszej szkoły zostało docenionych przez jury. W najmłodszej grupie miejsce trzecie zajął Stasiu Żelichowski, który wykonał piosenkę "Niepodległośc, trudne słowo". W tej grupie jury wyróżniło jeszcze jedną uczennicę z Krobi- Marcelinę Tajbel, wykonującą piosenkę "Co to jest niepodległość". Wśród uczniów klas IV-VI  miejsce II zdobył Kamil Łapawa, który brawurowo zaśpiewał piosenkę "Pałacyk Michla", a Weronikę Przybył wyróżniono za wykonanie piosenki "Dzień dobry Biały Ptaku". Natomiast w grupie najstarszej jury wyróżniło Jagnę Skorupkę za wykonanie piosenki Marka Grechuty "Ojczyzna", a miejsce pierwsze przyznało Weronice Majewskiej za przepięknie zaśpiewaną i zinterpretowaną piosenkę "Tango na głos, orkiestrę i jeszcze jeden głos". 
Gratulujemy wszystkim wykonawcom i życzymy dalszych sukcesów.
Młodzi Koryfeusze 2018
 
W piątek 9 listopada br. w kinie „Zachęta” w Kleczewie odbył się jubileuszowy 20 Wielkopolski Konkurs na Monodram Dziecięcy „Młodzi Koryfeusze”, zorganizowany przez Centrum Kultury i Sztuki w Koninie oraz Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Kleczewie. 23 młodych adeptów sztuki teatralnej z różnych stron Wielkopolski rywalizowało między sobą, prezentując niełatwą formę teatralną jednego aktora.  Zmagania konkursowe oceniała komisja artystyczna pod przewodnictwem Magdaleny Płanety, aktorki, reżyserki, założycielki Teatru Planeta M.  Formuła konkursu nie zakłada  poszczególnych miejsc na podium.  Jurorzy po burzliwych obradach przyznali nagrody dla najlepszych uczestników .  W gronie laureatów  znalazła się reprezentująca naszą szkołę szóstoklasistka Aleksandra Piechocka. Podobnie  jak rok temu Ola wróciła z konkursu z nagrodą.  Uczennicy należą się słowa uznania za  bardzo dojrzałą prezentację  monodramu „Piąty talerz”, przygotowaną na podstawie tekstu Doroty Terakowskiej pod kierunkiem Magdaleny Andrzejewskiej.
 



Zapraszamy miłośników gier planszowych na 
Szkolny Turniej w MŁYNEK


alt
 

Turniej odbędzie się  5 grudnia 2018 r. o godzinie 12.00 w małej sali gimnastycznej. Każdą klasę reprezentować będą 2 osoby wskazane przez wychowawcę.  40 uczniów startujących w turnieju zostanie podzielonych na sześć grup wiekowych, w których każdy z grających rozegra cykl spotkań systemem „każdy z każdym”. Wszyscy uczestnicy otrzymają nagrody za udział w turnieju.
 
Grupa 1 – 8 uczniów z klas 4
Grupa 2 – 8 uczniów z klas 5
Grupa 3 – 6 uczniów z klas 6
Grupa 4 – 6 uczniów z klas 7 
Grupa 5 – 6 uczniów z klas 8
Grupa 6 – 6 uczniów z klas 3 Gim


Młynek - Zasady gry:
 
  • Gracze losowo wybierają rozpoczynającego.
  • Partia składa się z trzech etapów: rozstawiania pionków, rozgrywki właściwej oraz rozgrywki trzema pionkami.
  • Na początku gracze na zmianę ustawiają swoich 9 pionków na polach planszy.
  • Następnie w swojej turze gracz przesuwa jeden z pionków wzdłuż zaznaczonej linii na sąsiednie pole, o ile jest wolne.
 
alt
 
 

  • Pionki przeciwnika mogą być zbijane. Jeśli jednemu z graczy uda się ustawić "młynek", tzn. trzy pionki na jednej z narysowanych linii, to wówczas może on zabrać z planszy jeden z pionków przeciwnika nie stojący w młynku.
 
alt
 
 

  • Jeśli jednemu z graczy zostaną tylko trzy pionki, rozpoczyna się trzeci etap gry. Od tej pory w swojej turze może on przestawić dowolnie wybrany ze swoich pionków na dowolnie wybrane wolne pole (tzn. nie ma obowiązku poruszania się wzdłuż linii).
 
 alt
 
 
  • Gra kończy się, gdy jeden z zawodników nie może wykonać ruchu lub gdy pozostaną mu tylko dwa pionki i nie będzie mógł utworzyć młynka.
 
alt
 
OBCHODY ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI WŚRÓD NAJMŁODSZYCH UCZNIÓW
SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KROBI

"100 LAT NIEPODLEGŁOŚCI”                                                                                                  100 rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości po 123 latach niewoli to ważne wydarzenie, dlatego świętowanie wśród najmłodszych uczniów rozpoczęto już w październiku udziałem w szkolnym konkursie plastycznym “100 LAT NIEPODLEGŁOŚCI”. Każda klasa biorąca udział w konkursie  przygotowywała jedną wspólną pracę plastyczną, którą później można było podziwiać na wystawie zorganizowanej w holu szkoły. Wśród najmłodszych uczniów  nagrodzone  zostały prace klas: 2b, 2c, 2d i 3a. 
Uczniowie również zaangażowali się w przygotowanie “Sztafety plastycznej”, przynosząc różne materiały do wykonania mapy Polski.
 







Odsłon artykułów:
929369